Sunday 6 May 2012

Bismillahirrahmanirrahim..Mula Kata.

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada pencinta komik tempatan dan antarabangsa. Awal bicara, saya ingin menjelaskan kenapa blog ini ditulis. Bukan untuk mengkritik, bukan untuk memuja tapi hanya untuk memberi pendapat atau lebih tepatnya, reviu tentang komik-komik yang sedang dalam pasaran khasnya di Malaysia.

Dengan ini penggila komik dapat menilai karya-karya tempatan yang semakin membangun dari sehari ke sehari.


Antara syarikat-syarikat penerbitan yang memperjuangkan industri  perkomikan di Malaysia


Tidak kiralah, Gempakstarz, Komik M mahupun  Moy Publication. Masing-masing ada cara tersendiri memperjuangkan karya-karya mereka. Memanglah kita tidak boleh bandingkan komik-komik di Malaysia dengan Manga ataupun komik-komik luar negara yang mempunyai asas industri perkomikan yang lebih gah dan hebat, namun dalam kita sedar ataupun tidak. Industri komik kita sedang berkembang dengan maju.

Oleh itu, marilah kita memberikan sokongan kepada industri perkomikan di Malaysia khususnya. Insyaallah.Namun ingin saya nyatakan, blog ini bukan sahaja memberikan reviu tentang komik di Malaysia sahaja, saya juga akan sertakan manga-manga dan komik-komik dari negara lain. Maklumlah, saya juga pembaca komik dan manga dari luar negara. Hehe.

Namun saya akan berusaha sedaya upaya untuk menyediakan reviu terbaik khas untuk pembaca-pembaca blog ini. Insyaallah, Jadi reviu-reviu komik akan bermula!

1 comment:

  1. CLOSING CEROMONY FOR S2KD2013, COMING SOON, INTERNATIONAL DIGITAL COMIC ENTREPRENEURSHIP CONFERENCE (IDCEC) 2014. THANKS TO ALL FOR THE SUCCESSFULL EVENT AND CONTRIBUTION IN S2KD 2013, SEE YOU IN IDCEC 2014...

    http://www.umk.edu.my/rasmi/images/berita/komikdigital.pdf

    Check It out
    http://ftkw.umk.edu.my/bm/index.php/2013-04-08-01-35-35?id=77

    Komik Digital FB Page
    https://www.facebook.com/pages/KOMIK-DIGITAL/138589969627269




    ReplyDelete